Activiteit!

Activiteiten voor jou, voor u, voor allemaal

Bezinning en Verdieping
voor iedereen

Altijd wat te doen. Kijk maar in de Kalender!

voor kinderen
en jongeren

Met je eigen leeftijd
meedoen!

Ontmoeten en zingen
kan iedereen

Samen delen en beleven
met onze senioren

Bezinning en verdieping

Cursussen, lezingen en workshops

Inspiratie, ontmoeting en inzicht door een cursus, een lezing, een film. Over maatschappij, geloof en Bijbel. Bekijk het hele programma van Bezinning en verdieping

Seniorenmiddag

Weeksluiting in Het Hoge Heem

donderdagavond om 19.00 uur

14 mrt ds. Joep Dubbink

21 mrt Paul Goossens

Help je mee? Elke donderdagavond is er een weeksluiting om 19.00 uur in het restaurant van Het Hoge Heem. Om 18.15 uur zijn vrijwilligers en kosters aanwezig om alles klaar te zetten voor de viering en bewoners op te halen. Extra vrijwilligers zijn altijd fijn, ook bij terugbrengen na de viering. Vind je het leuk om te helpen? Bel of mail even. De bewoners waarderen het zeer!
Joke Tuinenburg 06-30435545
j.tuinenburg@hotmail.com

Koffie-ochtend

Koffiedrinken – na de kerkdienst, bij een vergadering… En al jaren bij de ‘Koffieschenkerij’. Elke donderdag welkom bij ons Koffie-uur!

Wat betekent geloven, voor jou?

Wiebelief

Gespreksgroep Wiebelief komt als het even kan ook naar De Schutse voor Bezinning en verdieping. Als het past, zoeken we ook verbinding met Life@faith. Met de Veertigdagentijd en de Goede Week staan er genoeg bijeenkomsten op de Kalender om elkaar te treffen.

9 apr Docu Walk with me

12 apr KerkCafé Van polarisatie naar verbinding

18 apr Film Departures bij Life@faith

16 mei Docu Walk with me bij Life@faith

13 juni Laatste Life@faith voor de zomer

‘Wiebelief’?
Gespreksgroep Wiebelief is meer dan praten. Van believe, wiebelen, lief zijn. Geloof en twijfel. We weten het niet altijd zo zeker. We stellen lastige vragen, blijven zoeken naar antwoorden. Daniel vertelde over de geloofsbelijdenis. Een vertrouwde tekst voor hem, een onderliggende basis voor verschillende kerken. Is de betekenis ervan voor ons zo divers dat het lastig is om ‘m regelmatig te herhalen? Welkom bij gespreksgroep Wiebelief! Beweeg je vrij, tussen en voorbij geloven en niet-geloven. Eén woensdagavond per maand, gezellig in de jeugdruimte van De Schutse, om 20.00 uur.
Co Walinga 06-81663670c.walinga@pkn-uithoorn.nl

Huiskringen

Gesprekskringen

Door meedoen aan een kring kun je in gesprek komen. Over zaken van geloof of bijbel, of over actuele thema’s, over jezelf of de maatschappij. Meedoen aan een (huis)kring geeft zicht op je eigen geloof en dat van anderen. In de kerk is de gesprekskring een hele open vorm voor verdieping, en indirect voor pastoraat. Je wordt er wijzer van en het is gezellig, dus maak er gebruik van!

Meestal is er gesprek aan de hand van een inleiding door een van de leden, of een hoofdstuk van een boek, of een film. Wat aan de orde komt, wordt door de deelnemers onderling bepaald. De bijeenkomsten vinden ongeveer om de vier tot zes weken plaats, bij een van de deelnemers thuis of in De Schutse. De omvang van een gesprekskring is tussen vijf en tien mensen. Er zijn gesprekskringen in Meerwijk en in Zijdelwaard, en er is Wiebelief en Life@Faith.

Wil je meedoen of meer weten? Vraag het gerust!
Kringcoördinator Tymen van der Ploeg
t.vanderploeg@pkn-uithoorn.nl
tel 0297-561517

Huiskring

life@faith

Ben je 25-55 jaar? Kom de sfeer eens proeven bij huiskring life@faith. Eerder vertelde Joep bijvoorbeeld over Ruth en Naomi. Liturgisch bloemschikken was ook fijn. Gewoon bij iemand thuis. We hebben nog een paar plekken vrij. Meer weten of het meteen proberen? Of zien we je bij Bezinning en Verdieping? De films plannen we ook in eigen kring, in april en mei. Mail gerust even.

Lieve groet, Natasja Bos
n.bos@pkn-uithoorn.nl