Advent 6 dec

Een opwarmer van Joep

Kerst 2020
Geef licht, doe mee

Een beter leven voor vluchtelingenkinderen in Griekenland

Juist met advent leven we toe naar een nieuw begin: de geboorte van Jezus, zelf een vluchtelingenkind. In Hem gaf God licht in het donker, en dat geven wij door. Kerken staan op omdat ze geloven in een beter leven voor kinderen in Griekse vluchtelingenkampen. We helpen de kinderen met voedsel, kleding en onderwijs en we proberen hen op een betere plek te krijgen. Kom ook in actie en geef! Geef licht aan vluchtelingenkinderen in Griekenland!

Via partnerorganisaties helpt Kerk in Actie vluchtelingen in Griekenland. Bij aankomst worden ze welkom geheten, krijgen ze voedsel en water en een pakketje kleding. Ook krijgen ze informatie over hun procedure en hulp bij het aanvragen van documenten. Kinderen krijgen les op een veilige plek buiten het kamp. Waar mogelijk worden vluchtelingen geholpen naar een betere plek.

Kijk het filmpje · Geef aan Kerk in Actie zwo

Digitale adventskalender
voor elke dag een berichtje met iets erachter
… inspirerende tekst, muziekje, bezinningsmoment, kleurplaat, iets voor kinderen …