Amicitia

veertigdagentijd

Cantatedienst in De Schutse zondag 24 maart om 16.30 uur

Zondag 24 maart, de zondag voor Goede Vrijdag, wordt om 16.30 uur in De Schutse een cantate-dienst gehouden. Hierin wordt, naast gebeden en samenzang, het lijdensverhaal uit het Johannes evangelie gelezen. Amicitia zingt de koralen en het slotkoor uit de Johannes Passion. Ds. Joep Dubbink, de liturg in deze dienst, zal een korte meditatie verzorgen. U wordt van harte uitgenodigd om deze dienst mee te vieren, een dienst om tot rust te komen en na te denken over de stille week die voor ons ligt.

Bach en lijdenstijd zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Op vele plaatsen klinkt de Matteüs Passion, waarin de lijdende Christus en mensheid wordt bezongen. Maar steeds vaker klinkt ook de Johannes Passion, waarin de triomferende Christus wordt bezongen. Aan het eind van de Johannes Passion klinkt niet ‘Wir setzen uns mit Tränen nieder’, maar ‘Ich will dich preisen ewiglich’.

Peter Lucas

Zingen met je hart

Hou je van zingen? Kom dan op maandagavond oefenen! We repeteren de Petite messe solennelle van Rossini, die we op 29 november in De Schutse uitvoeren. En de Johannes Passion, die we op 4 april 2025 uitvoeren in de RK kerk van Wilnis.

Altijd al willen zingen in een koor?

Zin in een wekelijkse activiteit die verbindt en blij maakt? Geniet je van klassieke muziek of wilde je daar altijd al mee kennismaken?

Ga eens langs bij Amicitia, een oratoriumkoor van zo’n zestig leden met inspirerende dirigent Toon de Graaf en repetitor/pianist Eric Jan Joosse. We zingen de grote werken van Bach, Mozart, Haydn en moderne stukken zoals The Armed Man van Karl Jenkins, over oorlog en het antwoord daarop.

Iedere maandagavond repeteert Amicitia in Uithoorn. n keer per jaar, soms vaker, is er een groot optreden met professionele solisten en orkest – een bijzondere belevenis.

Zingen bij Amicitia

Het brengt ontspanning. plezier, even helemaal los van je dagelijkse bezigheden. Vriendschap en muziekbeleving, genieten van de kwaliteit van onze samenzangHet is niet nodig om al noten te kunnen lezen, een cursus noten lezen is mogelijk.

Een repetitie bijwonen? Mail secretaris@amicitia-uithoorn.nl of bel 06-48983313. Je bent van harte welkom om een paar keer mee te repeteren. Maandagavond 20.00-22.15 uur, Vakcollege Thamen, Den Uyllaan 4, Uithoorn.

Meer weten? Kijk op amicitia-uithoorn.nl of op Facebook.