Collecte

Actuele goede doelen van de diaconie > ZWO

ANBI, Kerkbalans > Geven, schenken

Geen collectezakje

Ook na corona maatregelen wordt in de kerkdienst niet meer met collectezakken gecollecteerd. Contant geld wordt ontmoedigd door stijgende bankkosten. Veel kerkgangers zijn al bedreven in het overmaken van giften via de bank. Als kerk betalen we ook per bankoverschrijving een bedragje aan de bank.

Geven met de app

Vind je iDeal handig? Dan kan je met De Schutse App geven aan de kerk (besloten en beveiligd). Het lijkt op collectebonnen. Bij ‘Geven’ in de app staan wekelijks de collecte-doelen. Je maakt met iDeal eenmalig een bedrag over naar de kerk (aftrekbaar voor de belasting, en zichtbaar wat de bank ervoor rekent).
Per collecte kan je je gift aanpassen. Zodra je bevestigt, gaat dat bedrag van je denkbeeldige ‘kerkportemonnee’ naar de rekening van de diaconie, onder vermelding van het doel van de collecte. Je krijgt bericht als je ‘kerkportemonnee’ bijna leeg is. Je saldo in De Schutse App opwaarderen? Dat kan ook weer met iDeal. Vraag zo nodig even hulp aan Willem Biesheuvel of aan Henk Mathlener.

collectebon in de collectezak

Collectebonnen nog geldig

Heb je nog een voorraad collectebonnen? Je kunt ermee terecht bij Henk Mathlener. Geef aan voor welke diaconale collecte ze zijn bedoeld. Bonnen voor de collecte tot instandhouding van de eredienst kun je aan Willem Biesheuvel geven.