Diaconie

Diaconie helpt praktisch

Inzameling Product van de maand

Product van de maand maart

In de maand maart zamelen we ontbijtproducten in voor cliënten van de Voedselbank.
Denk daarbij aan ontbijtgranen, waaronder Brinta, havermout, muesli, cruesli en cornflakes.

Product van de maand april

In april zamelen we in voor de Voedselbank toiletartikelen, tandpasta, tandenborstels, douchefris en shampoo.

Dank voor je bijdrage! De diaconie

Stille hulp

Geen speling in je maandbudget, angst dat je het binnenkort niet meer gaat redden? Er zijn maatregelen die grote problemen moeten voorkomen. Komen die wel op tijd? Geven ze voldoende soelaas? We bazuinen niet graag rond dat we de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen.

Maar problemen opkroppen lost niets op en geeft veel stress. Trek op tijd aan de bel, deel je zorgen. Soms is geld geven of lenen niet eens aan de orde, maar helpt de weg al naar bestaande mogelijkheden. Als diaconie kennen we stille hulp. We hebben geheimhoudingsplicht en we houden onderlinge hulp in een klein kringetje. Schroom niet. Zoek zo nodig contact met mij.

Henk Mathlener
tel 0297-568765
h.mathlener@pkn-uithoorn.nl

Diaconie

Als diakenen hebben wij de taak om namens en met u in actie te komen als er geholpen moet worden waar geen helper is. Dank dat u altijd meteen in actie komt als we daarom vragen. Kerkbalans, Tulpenactie, product-van-de-maand voor de Voedselbank, (be)spaaracties, de fiets voor een scholiere, het opknappen van die van haar broertje. En natuurlijk ook dank voor het trouw geven aan de collectes door de diaconie! Voor speciale doelen van Kerk in Actie, en voor de doelen die op onze eigen begroting staan.

KerkbalansKerkbalans

Met Kerkbalans vroegen u op welke financiële bijdrage van u we dit jaar mogen rekenen. Natuurlijk bent u net als wij nieuwsgierig naar het resultaat. 328 leden zegden ons toe om in 2024 gezamenlijk € 41.288 te zullen bijdragen aan het diaconale werk. Daar zijn we heel blij mee. De ervaring heeft geleerd dat er nog wel eens wat toezeggingen nadruppelen. In 2023 was het door 346 leden toegezegde bedrag € 42.474,76.

Tulpenactie

Net als vorig jaar organiseert Christian Refugee Relief voor Pasen een Tulpenactie. Het idee is dat u twee bossen tulpen koopt, een voor uzelf en een als paasgroet voor iemand anders. De opbrengst is bestemd voor CRR die daar ontzettend goed werk mee doet voor vluchtelingen. Bestellen en betalen doet u via de website van CRR. De bosjes tulpen worden op donderdag, vrijdag of zaterdag voor Pasen bij u thuisbezorgd. Nadere informatie volgt op Tulpenactie en via Schutse App en Zondagsbrief. Kunt u op vrijdag of zaterdag helpen met het verspreiden van de bossen? Laat het mij dan even weten. Vele handen maken licht werk.

Vacature

Opvolg(st)er diaconie gezocht

Ik meld toch ook maar weer even op deze plek dat we nog steeds op zoek zijn naar een opvolg(st)er van Rietje Rustema. Wat ik hiervoor al schreef: vele handen maken licht werk. We bieden: zinvol werk in een leuk inspirerend team. We proberen er met elkaar voor te zorgen dat ieders talenten worden benut binnen iemands mogelijkheden. Twijfelend of nieuwsgierig? Spreek eens een diaken aan.

Jet, Klazien, Stefan van O., Stefan van A., Trudy en Henk

Tips voor andere Hulp in Uithoorn