Klussen aan het huis

Momenteel zijn we hard bezig met (de voorbereiding van) onze verhuizing naar het nieuwe gemeenschapshuis. Hou je van klussen (of lunch maken of met kinderen spelen)? Laat het ons weten, dan houden we je op de hoogte wanneer we aan de slag gaan! Omdat we hier druk mee zijn hebben we ook een tijdje geen bezinnende bijeenkomsten en handwerk-avonden enzo, maar mail ons gerust om een keer een kopje koffie te komen drinken!
contact@dorothygemeenschap.nl

elke woensdag

Moestuin

Elke woensdag werken we vanaf 10.00 uur in onze moestuin. Die is bij de buren, leer-werk-boerderij De Meent, op de Middenweg BP 6. Iedereen die het leuk vindt, kan mee komen werken. Als er iets geoogst wordt krijg je natuurlijk wat mee naar huis. Rond 13:00 uur lunchen we samen. Kinderen zijn ook welkom, die van ons zijn er ook vaak! Vragen? anna@dorothygemeenschap.nl

elke donderdag

Taizégebed

Elke donderdag om 9.15 houdt de Dorothy-gemeenschap een ochtendgebed. Wees welkom om mee te doen. We bidden in de stijl van Taizé, met veel meditatieve zang. Het gebed duurt ongeveer een half uur. Het gebed is in onze kapel op wielen, achter op ons erf met uitzicht op de polder. Iedereen is welkom!

Klussen

Op donderdagen klussen we vaak in en rond het huis, of werken we op ons erf. Vind je het leuk om een keertje mee te doen? Altijd fijn! Mail even over met wat voor klus we mee bezig zijn contact@dorothygemeenschap.nl.

Over de Dorothy-gemeenschap

De Dorothy-gemeenschap is een gastvrije gemeenschap die barmhartigheid en rechtvaardigheid wil uitdragen. Lees meer in de blog en mailinglijst van dorothygemeenschap.nl en op Facebook.

Irma en Gideon en hun twee kinderen zijn de nieuwste medebewoners van de Dorothy-gemeenschap. Na drie jaar zoeken naar een geschikte leefgemeenschap werden ze verwelkomd door Mieke, Anna, Herman en de kinderen. Wonen in een leefgemeenschap lijkt hen prachtig. Als één groot huisgezin samen eten en leven, kinderen die samen spelen. Niet alleen op zondag naar de kerk, maar ook samen met je huisgenoten bidden, Gods wil zoeken en elkaar inspireren. Een huis waar de deur altijd open staat en waar iedereen welkom is voor een kopje thee en een gesprek.

Nokhoogte bereikt

Ons nieuwe Dorothy huis is volop in aanbouw. Wat waren we verrast toen er in twee weken tijd het houtwerk werd opgebouwd. Het was indrukwekkend om te zien hoe de houtframe stuk voor stuk neergezet werd en de muren en het dak erop gezet werden.

In de polder boven Uithoorn

Als je van de Amsterdamseweg de N201 oversteekt, is het eerste huis links onze tijdelijke woonunit. Ons nieuwe Dorothy huis is ernaast volop in aanbouw. Om dit erf uit te laten groeien tot een mooie, gastvrije plek zijn vrijwilligers altijd welkom! Iedereen die tijd en energie heeft wordt van harte uitgenodigd om te komen helpen, bijvoorbeeld in onze moestuin bij boerderij De Meent aan de overkant. Voorbijgangers en buurtbewoners mogen zich altijd welkom voelen om een kop koffie te komen drinken.

www.dorothygemeenschap.nl
Middenweg Bovenkerkerpolder 1