Jeugdwerker

Bedankt, Cathérine!

We hebben in oktober 2021 Cathérine feestelijk uitgezwaaid na haar laatste Kerk op Schoot. De predikantsvacature werd met jeugdwerk uitgebreid in uren.

Bericht van afscheid

Het voelt heel gek om jullie dit zo in een berichtje te melden, omdat ik niet iedereen persoonlijk kan spreken hierover, maar helaas ga ik dit seizoen afscheid nemen als jeugdwerker. Ik kan me voorstellen dat het als een verrassing komt en eerlijk gezegd is het voor mij ook wennen. Graag wil ik even uitleggen hoe dat zo gekomen is.

Mijn kinderen gaan inmiddels allebei naar de basisschool en ik vind het fijn om daarbij betrokken te zijn. Vanuit deze ervaring heb ik gemerkt hoe de basisscholen aan het puzzelen zijn met de bezetting van leerkrachten, zeker de afgelopen tijd. Omdat ik graag wil helpen en ik het leuk vind om met kinderen te werken, was één plus één eigenlijk twee. Ik ben gaan rondkijken naar de mogelijkheden, maar het leek erop dat er binnenkort in Amsterdam nog geen plek vrij zou komen voor een zij-instromer. Dus ik had plannen gemaakt voor het jeugdwerk van komend seizoen en zin om daarmee verder te gaan. Een week voor de zomervakantie heb ik toch nog even gecheckt bij onze eigen basisschool, De Zevensprong in Amsterdam, en zij reageerden enthousiast en wilden mij graag als onderwijsassistent erbij hebben voor het komende schooljaar. En zo ging het ineens heel snel en moest ik op korte termijn een beslissing nemen.

Dat vond ik best lastig, want ik vind het hier als jeugdwerker nog steeds een hele fijne werkplek, met lieve mensen, waar ik me met plezier aan verbind en voor inzet. Maar aan de andere kant is het voor mij ook heel leuk om een andere uitdaging aan te gaan, ik heb ook veel zin om deze mooie kans aan te nemen. Het betekent wel dat ik jullie – alle kinderen, jongeren, ouders, en andere gemeenteleden – enorm zal gaan missen.

Afscheid nemen doet ook gewoon verdriet. Ik kom ook zeker nog langs de komende tijd. Ik ben bezig om een aantal zaken over te dragen en voor vragen blijf ik nog even bereikbaar. En misschien komt er nog wel een Kerk op Schoot?

Ik hoop dat jullie deze stap begrijpen en dat het betekent dat een nieuwe collega binnenkort weer energie en een nieuwe impuls aan het jeugdwerk kan geven. Gelukkig is er ook nog een mooi aantal mensen die als leiding het jeugdwerk kunnen laten draaien de komende tijd. Want de kinderen en jongeren zijn een belangrijk onderdeel van onze kerkgemeente, waar we oog, oor, en hart voor moeten blijven houden. Ik wens jullie daarbij veel liefde en inspiratie toe in De Schutse.

Tot gauw!
Cathérine