handjejeugdwerkleiding - wie?

Aandacht voor kinderen … en jongeren

Bijvoorbeeld voor scholieren die examen gaan doen. We willen onze eindexamen kandidaten graag succes wensen. Ken je een jongere die in mei eindexamen moet doen op de middelbare school? Vertel het ons! Je kunt een naam doorgeven aan Alie Veldman, a.veldman@pkn-uithoorn.nl
Alvast bedankt, namens de Jeugdraad!

Veilige kerk voor jeugd

Jeannette Voskamp, vertrouwenspersoon van onze kerk, kwam in januari met Suzanne Hermans ons toerusten over veilige kerk. Voor ieder betrokken bij jong (Kerk op Schoot, kindernevendienst, tienerleiding en Joppersleiding). Over veiligheid in de omgang met kinderen en jongeren. Aan de hand van voorbeeldsituaties per leeftijdsgroep. Belangrijk om ons bewust van te worden en te blijven, en elkaar bij te helpen!

Jeugd… leiding?

Doe ’ns wat anders!

Bekijk het jeugdwerk in De Schutse eens met een frisse blik! Het zou fantastisch zijn als jij een steentje kan bijdragen. Misschien door weer eens iets anders te doen dan wat je gewend bent.
Met de jeugdraad hebben we een paar goede ideeën voor mogelijke jeugdactiviteiten. Veel kunnen we voorbereiden, maar natuurlijk niet zonder de hulp van een aantal vrijwilligers.
Lijkt ’t je leuk om mee te doen? Laat ’t weten, dan overleggen we over de planning. Of over activiteiten die snel bedacht en gedaan zijn.
Heb je meer met aandacht voor ouders en gezinnen? Misschien is jeugdouderling wat voor jou!

Kerkkamp

Wat fijn dat mensen met autorijden, tenten opzetten/afbreken, jongerendienst houden, het kamp mogelijk hebben gemaakt. Groene Hart camping in De Hoef had een mooie zaal voor spelletjes met slecht weer. Spelen van tafeltennis, Jenga en pesten was daar fijn om te doen.

De opdrachten van het fotospel in Mijdrecht vonden de jongeren leuk en de dropping was een grote hit. Ze kwamen niemand tegen in de nacht, dat was stiekem best spannend.

De eerste avond was er al aansluiting bij de buren door hun kampvuur en onze spekjes op stokken. John en Tineke van de camping kwamen af en toe gezellig langs. De skelter en trampoline werden gebruikt door alle leeftijden.

Van rivierklei werden beelden van dieren gemaakt en het startspel met namen oefenen, bleek nodig. Ineens hadden we een Hans in ons midden. Op de bonte avond zijn twee mannen van de Joppers getrouwd door de jongeren. Inclusief boeket en confetti. Geniet van de herinnering.

Bedankt allemaal!

Co en Natasja