Lichtjesavond

Kaarsjesmiddag in De Schutse voorziet in een behoefte

Voor wie steek jij een kaarsje op?

Rond Allerzielen zijn er veel initiatieven op tv, op begraafplaatsen en in kerken om overleden dierbaren te herdenken. In Uithoorn kon je terecht in De Schutse op 4 november, om een kaarsje aan te steken. Iedereen, jong en oud, kerkelijk of niet, is van harte uitgenodigd. Het is ook in Uithoorn alweer een langere traditie waar veel mensen gebruik van maken.

De kerkzaal was speciaal voor deze gelegenheid ingericht. Er was naast stilte ook gepaste live muziek, onder andere op piano en orgel. Voor wie wilde, was er koffie en thee. Om informeel, gewoon aan tafel, nog wat te praten over de dierbare die je ontvallen is, kort of langer geleden.

Gedachteniszondag
De eerste zondag van november gedachten wij in de kerkdienst overleden gemeenteleden van het afgelopen jaar.

Rouwgroep

KRO-NCRV.nl / Voor wie steek jij een kaarsje op