Mattheüs-Passion

Matthäus-Passion

J.S. Bach

Luisteren naar CD op Goede Vrijdag

Op Goede Vrijdag, herdenken wij het lijden en sterven van Jezus. Vanaf 12.00 staat de kerk De Burght open en kunt u luisteren naar het Lijdensverhaal zoals dat door Mattheüs is opgetekend en door Johann Sebastian Bach op muziek is gezet. Iedereen kan tussen 12.00 en 14.45 de kerk binnen lopen om mediterend te luisteren naar deze schitterende passiemuziek. Bij de ingang krijgt u de tekst aangereikt en wordt u even verteld waar we ons op dat moment in dit grote muziekstuk bevinden. Dan zoekt u een plaatsje. U bent volkomen vrij om op ieder moment binnen te lopen en weer weg te gaan. Er wordt niet gesproken.

Voor degenen die de drukte van het alledaagse even willen ontvluchten en zich enige tijd over het lijden en sterven van Jezus willen bezinnen. Desgewenst kunt u aansluitend om 15.00 de viering van de Kruisweg meemaken.

vrijdag 19 april 2019
De Burght, Emmaüsparochie