Persatuan Kristen Indonesia

PERKI staat voor Persatuan Kristen Indonesia, Indonesische Christen Gemeenschap. In 2018 is de PERKI-gemeenschap toegetreden tot de Protestantse Kerk Nederland. Zie ook jemaatprotestanperki.nl, Facebook Perki Amsterdam Buitenveldert te Uithoorn en filmpjes op YouTube.

PERKI kerkdiensten zijn gepland in De Schutse op zondagmiddag

3, 10, 24 maart

7, 14, 28 april

5, 12, 26 mei

2, 9, 16, 23, 30 juni

7, 14, 28 juli

4, 11, 18, 25 augustus

1, 22, september

6, 13, 27 oktober

3, 10, 24 november

1, 8, 22 december

Kennismaken met PERKI

Gespreksleider Tirza Latumaerissa liet ons in oktober 2022 kennismaken met PERKI, met een korte geschiedenis, een filmpje, zang en een quiz. Drie zondagmiddagen per maand houdt de protestantse-gemeente PERKI, die vanouds uit Indonesische leden bestaat, haar kerkdiensten in De Schutse. Er zijn nog weinig contacten tussen (de leden van) PERKI en de Protestantse Gemeente Uithoorn. Tirza Latumaerissa, voorzitter van de wijkgemeente PERKI Amsterdam Buitenveldert-Uithoorn beantwoordde vragen van de PGU-leden over het PERKI leven. Verder was er gelegenheid tot onderlinge kennismaking door leden van PERKI en van de PGU en voor het genieten van Indonesische spekkoek. Dé gelegenheid om te horen over de achtergrond van PERKI en kennis te maken met haar leden.

Kerkdienst Perki-gemeente

‘Dat was mooi, om zo samen de eredienst te vieren.’ Zomaar een reactie na de eerste gezamenlijke dienst van de Perki-gemeente en onze eigen gemeente. De Perki-gemeente is een geloofsgemeenschap van mensen met Indonesische wortels. Al een paar jaar viert de Perki-gemeente twee keer per maand op zondagmiddag haar erediensten in De Schutse. Eind mei 2018 was er een dienst van Perki en PGU samen. Er was een grote groep gemeenteleden van de PGU aanwezig, voor sommigen een tweede kerkdienst op die dag.

Ds. Mozes Tahitu en ds. Florisca van Willegen gingen voor. We zongen in het Nederlands en in het Indonesisch en hoorden ook de lezingen uit de Bijbel in die beide talen, net als de preek. Deze dienst was een fijne manier om kennis met elkaar te maken en voor herhaling vatbaar gezien de enthousiaste reacties na afloop van alle kanten. Na de dienst was er een gezellig samenzijn, ramah tamah, waarbij we heerlijke hapjes konden proeven.