De Schutse App

Groepen, kerkleden, collectes en nieuwtjes

Gebruik je browser, of download de app

Installeer ‘m zo op je telefoon

Voor je smartphone is er De Schutse App, speciaal van onze kerk. Onze app heet ‘De Schutse’ en het symbool is ons eigen ‘kerkdak’ logo. Kerkleden die de app al hebben, laten ‘m vast graag aan je zien.

schutse app

Leuk als je je gezicht laat zien

Als je de app geïnstalleerd hebt, vul je je e-mailadres in. Je bevestigt je e-mailadres, zo je krijg je toegang tot de app. In de app kan je ook een foto van jezelf toevoegen, zodat je onder ‘Gemeente’ herkenbaar bent. Komt je er niet uit? Je kunt Willem Biesheuvel altijd om hulp vragen. Of bekijk de algemene handleiding van de makers.

Van de makers – speciaal voor onze kerk

Donkey Mobile maakt apps speciaal voor kerken en werkt samen met de PKN. Zij hebben voor De Schutse een eigen app ingericht. Elk gemeentelid die dat wil, gebruikt dus onze eigen De Schutse App.

Waar gebruiken we onze app voor?

• Communiceren met alle kerkleden in De Schutse, of met groepjes, bijvoorbeeld je wijkgenoten. Ontvang en deel inspiratie. Kerklid ben je niet alleen op zondag.
  • Collecteren, of je nou in de kerk zit of thuis, je kunt altijd geven.
  • Organiseren, overleggen en plannen.
  • Als gemeentegids, je mede kerkleden bij de hand.

Niet afhankelijk van één app

De Schutse App is exclusief beschikbaar voor alle leden van de Protestantse Gemeente te Uithoorn. De app is geen vervanging voor PUCO. Dat blijft, met voor iedere vrijwilliger in de kerk een e-mailadres @pkn-uithoorn.nl. Voor persoonlijke berichtjes onderling blijven SMS of WhatsApp handig. Of bel elkaar nog ‘ns!

Niet alleen kerkleden

Ook voor betrokkenen, gastleden, belangstellenden die volgens onze Plaatselijke Regeling art 1.3 tot de gemeenschap behoren. De predikanten weten wel wie blijk geeft van verbondenheid. Bijvoorbeeld mensen die we al kennen, die vaak in de kerk komen, al zijn ze geen kerklid. Ook zij kunnen zich in de app laten kennen, met hun naam, foto en mailadres.

Vragen? Tips? Willem Biesheuvel
w.biesheuvel@pkn-uithoorn.nl